Ez a kérdés fel sem szabadna, hogy merüljön, hiszen egyértelmű, hogy a céges levelezés a legtöbb esetben a vállalkozás alapja, a lelke, és súlyos következményei lehetnek, ha fél-egész napokra leáll az egész. De vannak más okai is…
A szó elszáll, az írás megmarad, ezért bármennyire is szeretünk személyesen, vagy telefonon egyeztetni az ügyfelekkel, a legfontosabb információkat és megállapodásokat érdemes írásban is rögzíteni. Ez nem csak a vitás helyzetekben hasznos; utólag, akár évekkel később is könnyebb lesz visszakeresni, hogy milyen feltételekkel vállaltuk el a megbízást, mikor küldtük ki a számlát, vagy hány körös módosítás volt a leadott anyagban.
2023-ban alighanem senkinek nem kell megmagyaráznunk, hogy erre a célra az email a legpraktikusabb eszköz. Postán már maximum szerződéseket és számlákat küldünk, minden másra ott az elektronikus levelezés. (Sok cégnél felmerülhet még a messenger, Viber, egyéb online üzenetküldők használata, de ezeknek a biztonsága és visszakereshetősége is problémás, ezért inkább csak gyors érdeklődésre alkalmasak.)
A lélegzés a mindennapokban nem tűnik olyan fontosnak, oda sem figyelünk rá egészen addig, amíg valami miatt nem kapunk levegőt. Akkor hirtelen életbevágó, hogy azonnal oxigénhez jussunk!
Ugyanez a helyzet az email tárhellyel: nem nagyon gondolunk rá, teljesen természetes, hogy a levelek jönnek-mennek, ám ha egyszer leáll a szerver, az egész cég megbénul, és senki nem tud haladni a munkájával. Ez önmagában is kellemetlen, de ha az ügyfelekkel, partnerekkel sem tudjuk tartani a kapcsolatot, akkor nagyon hamar bizalomvesztés alakulhat ki. Ha pedig nem válaszolunk az új megkeresésekre, árajánlatkérésekre, akkor a potenciális vevők máshoz fordulnak.
De a megbízhatóság nem csupán rendelkezésre állást jelent. Fontos az is, hogy az emailekhez csak az illetékesek férjenek hozzá, különösen, ha érzékeny információk is előfordulhatnak bennük.
Fontos ezen felül, hogy gyors is legyen, különösen akkor, ha nagyobb fájlokat is szoktunk küldeni, akár cégen belül, akár a partnereknek. Ez utóbbi esetben az adatközpont méretére is oda kell figyelni, és nem árt, ha emellett valamilyen felhőszolgáltatás is a rendelkezésre áll a megbízhatóbb tárolás érdekében.
A Gmail megbízható szolgáltatónak számít, mind rendelkezésre állás, mind biztonság szempontjából, de ennek ellenére nem javasoljuk, hogy ez legyen a fő email platform a céges levelezésben. A valami@gmail.com cím eleve nem túl bizalomgerjesztő, hiszen azt sugallja, hogy a cég nem elég komoly ahhoz, hogy saját domain neve legyen.
Ha nálunk vásárolsz domain nevet és adatközponti elhelyezést, akkor már a legkisebb csomagban is 5 email fiókot állíthatsz be, és mi garantáljuk a 0/24-es rendelkezésre állást, az ingyenes SSL tanúsítványt, a vírus- és spam szűrést. Tudjuk, milyen fontos a céges emailek megbízhatósága, ezért nálunk ez kiemelt fontosságú!